sv en

Conresta presenterar ny varumärkesidentitet

Datum

2019.10.17

Conresta presenterar ny varumärkesidentitet och tar steget in i en modernare epok

Byggföretaget Conresta firar tioårsjubileum i år och väljer med det att genomföra en förnyelse av varumärkesidentiteten och presenterar en ny modern logga som ersätter loggan som togs fram när företaget grundades 2009.

Tillsammans med reklambyrån Godspeed letade vi efter en visuell lösning som symboliserar företagets innovation, erfarenhet, expertis och moderna tillvägagångssätt. De handritade bokstäverna i den nya logotypens avskurna hörn symboliserar konstruktivitet, volym, teknik och arkitektoniska former, medan typsnittet, som är inspirerat av lasermaskinen Cynetype som bara skär raka linjer, är en blinkning till precision och tekniska framsteg. Valet av den mörka antracitfärgen är ingen tillfällighet, eftersom antracit är den högsta kvaliteten på det äldsta kol som bryts. Den grafiska designen har ett stiliserat rutnät och abstrakta element som väcker associationer till modernitet, professionalism och teknisk progressivitet, och ligger därför helt i linje med företagets nuvarande och strategiska positionering”, säger Karolina Jarmalytė, Conrestas marknadsföringsstrateg.

 

Conres har mer än 200 anställda och utför ett brett spektrum av byggprojekt, från moderna kommersiella, industriella, bostads-, offentliga och administrativa projekt till återuppbyggnad av kulturarvsbyggnader. Omsättningen uppgår i år till cirka 70 miljoner euro.